Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bizkit ska hjälpa Snoop Dogg att synas

Publicerad: 1 september 2008, 14:14

Mediebyrån Bizkit Patrol drar in en ny stor kund åt både Patrol och Bizkit. I höst ska de bland annat se till att både Snoop Dogg och Leonard Cohen syns.


Snoop Dogg får marknadsföringshjälp av Bizkit. Foto: AEG Live

– Vi kommer att jobba som mediebyrå för alla AEG Lives konserter. På Bizkit patrol kommer vi dessutom att jobba övergripande med fokus på målgruppen. Vi kommer också att jobba som en integrerad del i deras marknadsavdelning, säger Zophia Hansson, som blir kundansvarig.

AEG Live genomför runt 100 konserter per år i Sverige. Mediebudgeten per konsert varierar mellan 10 000 och 350 000 kronor. Först ut blir Snoop Dogg som spelar i morgon.
– Han kommer att spela på Berns. Det är lite nytt för Sverige att en så stor artist spelar på en så liten scen.

Lite fördomsfullt så marknadsförs väl artister oftast med en liten annons mitt i dagstidningarnas kulturdel. Hur tänker ni kring medieval?
– Den mest påtagliga förändringen blir att vi kommer att använda nätet betydligt mer.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.