Nyheter
Bizkit slår ett slag för butiksmedier
Publicerad: 8 november 2007, 12:22
Mediebyrån Bizkit som ingår i reklamkoncernen Audumblastartar ett nytt affärsområde för medierådgivning nära inpå köptillfället.
TR
Tobias Rydergren
Det nya affärsområdet, Bizkit Action Media, ska komplettera Bizkits erbjudande inom traditionella medier.Satsningen görs tillsammans med action marketingbyrån Schüllerquist, som också ingår i Audumblakoncernen.- Schüllerkvist är väldigt duktiga på köpdrivande reklam. Tillsammans kommer vi att erbjuda ett helhetstänkande kring både aktiviteter och strategier inom butiksreklam.Ett problem med butiksreklam är att de inte mäts lika noggrant som traditionella medier.- De är inte så starka på analys. Vi kommer att använda den statistik som finns och titta på case. Men sedan får man också ha lite magkänsla, säger Anna Smeds.Anna Smeds började på Bizkit den första oktober. Hon har tidigare jobbat på Letsbuyit och Mediataktik.