Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bizkit slår ett slag för butiksmedier

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Mediebyrån Bizkit som ingår i reklamkoncernen Audumblastartar ett nytt affärsområde för medierådgivning nära inpå köptillfället.


Det nya affärsområdet, Bizkit Action Media, ska komplettera Bizkits erbjudande inom traditionella medier.Satsningen görs tillsammans med action marketingbyrån Schüllerquist, som också ingår i Audumblakoncernen.- Schüllerkvist är väldigt duktiga på köpdrivande reklam. Tillsammans kommer vi att erbjuda ett helhetstänkande kring både aktiviteter och strategier inom butiksreklam.Ett problem med butiksreklam är att de inte mäts lika noggrant som traditionella medier.- De är inte så starka på analys. Vi kommer att använda den statistik som finns och titta på case. Men sedan får man också ha lite magkänsla, säger Anna Smeds.Anna Smeds började på Bizkit den första oktober. Hon har tidigare jobbat på Letsbuyit och Mediataktik.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.