Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bizkit: Vi drabbas inte ekonomiskt

Publicerad: 30 Juni 2010, 09:03

Mediebyrån Bizkit, som jobbat med Hultsfredsfestivalen, beklagar konkursen. – Som det ser ut nu så går vi skadelösa ur, det, men självklart är det jättetråkigt att det ska sluta så här för festivalen, säger Johan Eidmann, vd på Bizkit, till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Johan EidmannBizkit Wisely

Musikinstitutionen Hultsfredsfestivalen går i konkurs. Foto: Hultsfredsfestivalen.se

Det blir inget 25-års jubileum för Hultsfredsfestivalen, som går i konkurs.

Festivalens samarbetspartners fick beskedet i går kväll, bara någon vecka innan årets upplaga var planerad att genomföras (7-9 juli).

Arrangören Rockparty har länge brottats med ekonomiska problem. Festibvalen har tidigare gått flera miljoner back.Sponsorintäkterna minskade i fjol, och då var situationen kritisk. Efter hårt jobb lyckades man få festivalen att överleva då – men det trista slutet var oundvikligt. Intresset var för svalt, biljettförsäljningen för klen.

Nu väntar ett ekonomiskt efterspel när konkursen tar vid – i nuläget är det därför oklart om de biljettköpare, sponsorer och andra samarbetspartners kommer att få tillbaka några pengar.

– När vi ringde och informerade om det här i går fick vi väldigt mycket förståelse från sponsorer och andra inblandade. Dom beklagade verkligen det här och även om det var ett dystert besked så var det många som kommmed värmande ord, säger Håkan Durmér på arrangören Rockparty.

Byrån Blues and Backhand tog fram den nya grafiska profilen till årets upplaga – och de har fått betalt för det uppdraget, enligt Håkan Durmér

Mediebyrån Bizkit har haft festivalen som kund i två år. Kampanjerna har gått online och i print.

– Det är en liten kund för oss och det var småpengar vi hade utestående. Som det ser ut nu så går vi skadelösa ur det. Vi har försökt att hjälpa dem att få tryck i biljettförsäljningen men det lyckades inte. Självklart känns det jättetråkigt att det gick så här, säger Johan Eidmann, vd på Bizkit.

Resume.se har sökt huvudsponsorn Åbros vd Henrik Dunge.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Johan EidmannBizkit Wisely

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.