Nyheter
Black Friday: Så presterade Sveriges mest hållbara e-handlare på sociala medier
Publicerad: 30 november 2021, 14:40
Foto: Erikona
Utifrån indexet Sustainable Brand Index 2021 har Meltwater analyserat hur Sveriges mest hållbara e-handlare inom modes marknadsföring har presterat under Black Friday.
Urvalet är baserat på Sustainable Brand Index 2021, och utgörs av fyra e-handlare inom mode som rankats högst 2021. Analysen är gjord av Meltwater och har täckt Facebook, Instagram, Twitter och Tiktok.
Resultaten visar att e-handlaren Nelly har haft högst engagemang och potentiell räckvidd, även om man haft lägst volym – alltså antal inlägg som nämner aktören. Det varumärke som haft högst volym på inlägg är Zalando, som trots detta har haft lägst potentiell räckvidd.
Boozts 94 sociala medie-inlägg har genererat minst engagemang, enligt Meltwaters analys. Se resultaten av undersökningen nedan.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Infogram är blockerad under “Visa våra partners”.