Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Black Friday: Så presterade Sveriges mest hållbara e-handlare på sociala medier

Publicerad: 30 november 2021, 14:40

Foto: Erikona

Utifrån indexet Sustainable Brand Index 2021 har Meltwater analyserat hur Sveriges mest hållbara e-handlare inom modes marknadsföring har presterat under Black Friday.


Ämnen i artikeln:

MeltwaterNelly.comZalandoEllosSociala medier

Urvalet är baserat på Sustainable Brand Index 2021, och utgörs av fyra e-handlare inom mode som rankats högst 2021. Analysen är gjord av Meltwater och har täckt Facebook, Instagram, Twitter och Tiktok.

Resultaten visar att e-handlaren Nelly har haft högst engagemang och potentiell räckvidd, även om man haft lägst volym – alltså antal inlägg som nämner aktören. Det varumärke som haft högst volym på inlägg är Zalando, som trots detta har haft lägst potentiell räckvidd. 

Boozts 94 sociala medie-inlägg har genererat minst engagemang, enligt Meltwaters analys. Se resultaten av undersökningen nedan.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Infogram är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.