Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Blocket får draghjälp av Aftonbladet

Publicerad: 14 April 2009, 15:06

Lagom till att svenskarna börjar vårstäda drar Blocket igång en stor reklamkampanj. Den bygger både på internet och tv är huvudmedier. Dessutom gör Aftonbladet en tv-serie om sitt systerföretag.


Ämnen i artikeln:

StarcomJohn Doe WorldwideBlocket

Blockets nya utomhuskampanj.

Inför den nya kampanjen har Blocket börjat jobba med reklambyrån John Doe och mediebyrån Starcom. TV-kampanjen började till påsk och i veckan drar utomhuskampanjen igång.

Vid sidan av den traditionella reklamkampanjen får Blocket också draghjälp av systerföretaget Aftonbladet som sänder filmer om hur man bäst säljer sina gamla prylar på Blocket.
– Det är ett redaktionellt innehåll, där en familj får hjälp av superblockaren Peter Fransson. Allt de vill sälja i programmen finns sedan till salu på Blocket, säger Anna Björklund marknadschef på Blocket.

Programmet är framtaget av Metronome Digital och Superblockaren ”Peter Fransson” har tidigare setts på humorsajten 1000 Apor, men där i programmet Style by Mats.

Har ni sett något resultat av kampanjen ännu?
– Det är lite tidigt. Men våren är den tid då folk säljer mest och just nu ser det väldigt bra ut.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.