Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bloggare ska lyfta SBAB

Publicerad: 29 september 2009, 14:52

Vardagsdrömmar framförda av gästbloggare. Det är huvudingredienserna i SBAB:s nya byrå Starts färska kampanj.

Ämnen i artikeln:

SBABStart Communication

TM

Tero Marjamäki


Start Communication och SBAB inledde sitt samarbete i början av september. Kampanjen kommer att gå i DN söndag, på dn.se och på kampanjsiten sparadrommar.blogspot.com. På kampanjsidan kommer ett antal gästbloggare att under nio veckors tid framöver dela med sig av sin vardag och sina drömmar.

– Uppdraget var att lyfta SBAB:s sparkonto för privatpersoner. Genom detta ville vi på ett trovärdigt sätt lyfta fram den vanliga människan och ge inspiration till att förverkliga sina drömmar genom ett enkelt sparande. Men det är också ett sätt att få kampanjen att leva längre, eftersom det är en begränsad kampanj i DN:s sparskola på söndagar, säger Håkan Rosenlind cd på Start Communication.

Arbetsgrupp: ad Maria Häggman och Anders Uvberg, copy Anna Brakander, copy/cd Håkan Rosenlind, projekledare Claes Broström och produktionsledare Benny Johansson.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev