Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Blondinbella ingår partnerskap

Publicerad: 9 september 2009, 09:15

Bloggnätverket Spotlife, med Blondinbella som fixstjärna, och mediesäljarna Tailsweep gör gemensam sak och ingår partnerskap


Lönsamheten i Blondinbellas företag har inte imponerat i samma omfattning som medieexponeringen.
Men nu kanske det kan bli ändring på den saken.

Tailsweep är inriktade på sociala medier och bloggar och når enligt egen utsago 2,9 miljoner läsare per vecka, sedan Spotlifes 400 000 läsare adderats till plattformen.
– Vi kan båda fokusera på det vi är bäst på och växa som företag. Med en annonsplattform från Tailsweep och Spotlifes bloggplattform skapar vi en balans mellan annonser och bloggarnas innehåll vilket blir till fördel för läsaren, bloggaren själv och annonsören, säger Tomas Lindhoff, CIO på Spotlife i en presskommentar.

Isabella ”Blondinbella” Löwengrip verkar också förhoppningsfull:
– Jag har stort förtroende för Tailsweep och deras kunskap inom branschen. Vi kommer komplettera varandra utmärkt i detta samarbete, säger hon i en kommentar.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.