Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

BMW bekräftar byråbyte

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

I dagens tidning avslöjar Resumé att BMW byter reklambyrå till Ogilvys nya nordiska reklambyrå Aqvilo. Tidigare har ingen på BMW velat bekräfta byråbytet, men det gör nu Michael De Geer, marknadschef på BMW Group Sverige.


- Aqvilo har fått förtroendet av flera skäl. Framför allt är det kombinationen av erfarenhet av BMW som finns i arbetsgruppen och resurser och kunnande inom olika discipliner som Aqvilo har tillgång till inom Ogilvy Group som avgjorde valet, säger Michael De Geer, marknadschef på BMW.Förutom BMW personbilar omfattar uppdraget också BMW motorcyklar, Mini och även hela eftermarknaden, det vill säga service och reservdelar. Som Resumé kunde berätta i dagens tidning, har byråvalskonsulten Nils Welinder arbetat med sökandet efter en ny byrå för BMW. Totalt deltog 15 byråer i den första omgången av processen, fyra av dessa valdes ut för den andra omgången. Till slut återstod två och till slut valdes Aqvilo.  - Det känns naturligtvis otroligt kul för en bilälskande arbetsgrupp som vår att bli utvald att arbeta för Sveriges mest uppskattade bilmärke, BMW, säger Ola Bergström, kundansvarig på Aqvilo.Arbetsgruppen på Aqvilo består av Ola Bergström, brand director, Johan Jäger, ad, Per Klemming, copywriter, Charlotte Falk, CRM och Harry Rademaekers, Activation.

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.