Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bold fortsätter att växa men minskar resultatet

Publicerad: 21 Augusti 2019, 11:00

Carl-Fredrik af Sandeberg och Oskar Lübeck.

Med en omsättning på 61 miljoner kronor är Bold numera en av Sveriges största varumärkes- och designbyråer.


Ämnen i artikeln:

The North AllianceBold

De senaste åren har både design- och varumärkesbyrån Bold och dess nätverk The North Alliance visat upp ordentlig tillväxt.

LÄS MER: Oskar Lübeck: "Jag piskade mig själv till framgång"

Under 2017 expanderade Bold sin verksamhet till Norge och Danmark där Oslo-kontoret redan har cirka 30 medarbetare.

När bokslutet för 2018 nu landat står det klart att Bold fortsätter att växa. Totalt nådde byrån förra året en omsättning på 61 miljoner kronor (52,9) med ett resultat efter finansiella poster på 4,3 miljoner kronor (7,7). Siffrorna gäller för Bolds verksamhet i Sverige. All vinst återinvesteras i företaget.

Under året fick Bold bland annat in den amerikanska tv-kanalen Link TK på kundlistan och valde att starta upp en mindre avdelning för ljudupplevelser.

Bold grundades 2011 av Carl-Fredrik af Sandeberg och Oskar Lübeck.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

The North AllianceBold

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.