Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bong skickar ut avhuggna fingrar

Publicerad: 6 december 2007, 11:48

ROI direct marketing har hjälpt Bong Ljungdahl att ta fram ett nytt grepp inför julen. För att visa att Bong kan skydda branschkollegornas fingrar skickar de ut avhuggna plastfingrar till reklambyråer.


Första delen av kampanjen, som startar denna vecka, består av kuvert med avhuggna fingrar som skickas ut till 770 reklambyråer.

– Med det avhuggna fingret vill vi uppmärksamma byråerna på att Bong kan hjälpa till med att skära till färdiga kuvertdummies. Med hjälp av våra 6 000 färdiga stansmallar kan byråerna tillverka de mest fantasieggande kuvert, till en kostnad som klart konkurrerar med standardkuvert, säger Peter Wendt, ansvarig för kampanjen på Bong Ljungdahl, i en kommentar.

Kampanjen, för Bonglab, består också av en tävling som går ut på att designa det snyggaste fönsterkuvertet.

Kampanjen, som pågår till den 22 januari, är framtagen ROI i samarbete med webbyrån Killian.

Bong Ljungdahl

Bong Ljungdahl

Arbetsgrupp ROI:
Carlo Stecksén Projektledare, Jörgen Lindström AD, Henrik Näsman Copywriter, Kim Aldenbro Produktionsledare, Kattiz Andersson Formgivning

Arbetsgrupp Killian:
Niklas Fornelius Projektledare, Jonas Lundqvist AD/Flash, Max Näslund AD/Flash, Larry Alarcon Programmering

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.