Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bonnier: "Ingen vändning på annonsmarknaden 2003"

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Svångrem på. Det gäller även nästa år för Bonnierkoncernen. Styrelsen siktar på ett väsentligt bättre resultat, men utan att få draghjälp från annonsmarknaden.


Igår hade Bonnier AB styrelsemöte. Bland annat gicks budgeten för nästa år igenom och resultatet ska bli väsentligt bättre än nästa år.- Vi tror att annonsmarknaden i stort sett kommer att vara i nivå med årets. Därför måste vi spara, främst på dagstidningar, men vi ska även få ökade intäkter genom att ta marknadsandelar, säger Erik Månsson, informationsdirektör på BonnierEtt orosmoln är den skattehöjning som sker i Stockholm vid årsskiftet. Detta kan komma att påverka privatkonsumtionen negativt och kanske även på sikt slå mot annonsmarknaden. På mötet klubbades inga nya besparingar.- Dagstidningarna ska spara 700 miljoner kronor. En stor del är redan genomförd, men en del effekter kommer inte att få genomslag förrän 2003.Det är just dagstidningar och radio som är problembarnen. Bokdelen går bra. SF får rejäl draghjälp av Sagan om de två tornen, som snart har premiär, Bonnier Affärsinformation går också bra.Nedläggningen av Business a.m. i Skottland togs inte upp på styrelsemötet. Stockholm City har också fortsatt fortroende i styrelsen.- Absolut. Den går helt enligt plan.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.