Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bonnier News Sales gör studie med Stanford

Publicerad: 21 November 2017, 14:35

Bonnier News annonsdirektör Alexander Lydecker.

Våren 2018 kommer Bonnier News Sales tillsammans med Standford University och Neurons INC att genomföra en studie med inriktning på neuromarketing.


Ämnen i artikeln:

Alexander Lydecker

Tidigare i år genomförde Bonnier News Sales en studie inriktad på neuromarketing tillsammans med Neurons INC och Handelshögskolan. Nu berättar de att ytterligare en studie med liknande inriktning kommer att genomföras under 2018.

Den kommande studion görs precis som tidigare ihop med Neurons INC men den här gången har Handelshögskolan bytts ut mot Stanford University i Kalifornien. Marknadsföringsprofessorn Baba Shiv som i 30 år forskat på hur hjärnan fattar beslut kommer att leda studien som utgår från Stockholm.

– Vi inleder ett samarbete med en världsledande auktoritet inom hjärnforskning
för att skapa mervärde för våra kunder. Det känns oerhört inspirerande och
visar på hur långt Bonnier News Sales har kommit inom denna form av analys.
Som publicist måste vi ligga längst fram i förståelsen av hur man bygger
varumärke och når sina KPI:er i våra kanaler, säger Dilem Guler
affärsutvecklingschef på Bonnier News Sales.

I studien kommer en panel på 180 svenskar gå igenom neuroanalyser under sex månader med syfte att mäta varumärkesförflyttning och hur olika annonsslag påverkar den. Fokus i studien ligger på digital annonsering och video i mobilen.

– Det är strategiskt väldigt viktigt för oss att bedriva den här sortens
insiktsbaserad analys tillsammans med våra kunder. Vi tror inte på att
annonseffekt endast kan baseras på traditionella mått, utan dessa vill vi
utveckla tillsammans med vår strategi med att bli mer rådgivande i vår
försäljning. Något vi ser att våra kunder verkligen uppskattar, säger Alexander
Lydecker, annonsdirektör på Bonnier News.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Alexander Lydecker

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.