Nyheter
Bonnier satsar nya miljoner på S
Publicerad: 6 september 2010, 14:29
Bonniers skvallertidning S får in nya friska miljoner av sin ägare.
– Vi fortsätter att satsa och ska rekrytera folk, säger Amelia Adamo till Resume.se.
MH
Magnus Helander
Bonnier-tidningen S.
Bonniers mångmiljonprojekt S hade premiär i mars. Toppnoteringen hittills är cirka 60 000 sålda exemplar (bröllopsnumret).
Uppgifter cirkulerar nu om att tidningen går trögt och att det föreligger ett nedläggningshot, men Amelia Adamo – som leder arbetet med tidningen, tillsammans med chefredaktören Pamela Andersson – avfärdar ryktena.
I stället berättar hon att Bonnier satsar ett nytt mångmiljonbelopp på tidningen, och att en rekryteringsoffensiv dras igång. Bonnier gav klartecken till den fortsatta satsningen på en konferens i slutet av förra veckan.
– Det har gått tillräckligt bra. Vi fortsätter att satsa. Vi har övat oss i det här facket som vi inte haft någon erfarenhet av tidigare, säger Amelia Adamo och fortsätter:
– Vi ska rekrytera åtminstone två personer.
Pengarna ska även användas till förstärkt marknadsföring.
Tidningen får också en något tydligare payoff: S – som i stjärnor och snackisar.
– Målet var att nå en snittupplaga på 40 000 i år. Vi är inte så långt därifrån, säger Amelia Adamo.