Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bonnier till Googles programmaticplattform

Publicerad: 19 januari 2018, 11:22

Bonnier News försäljningsdirektör Alexander Lydecker.

Bonnier News utökar sitt samarbete med Google genom att ansluta sig till nätjättens programmaticplattform DoubleClick Ad Exchange.


Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Sedan tidigare använder Bonnier News sig av Googles analysplattform GA360 och programmatictjänsten för publicister DoubleClick For Publishers. Nu utökar man samarbetet i och med att Bonnier News ansluter sig till DoubleClick Ad Exchange.

– Ett strategiskt samarbete med världens mest avancerade teknikbolag ligger
exakt i linje med vår ambition att vara ett ledande digitalt mediehus. Vi ligger
nu i framkant vad det gäller erbjudande, organisation och teknikstruktur. Detta
är bara en del av de spännande projekt som vi diskuterar och vi kommer att
gå ut med spännande nyheter löpande under året, säger Alexander Lydecker,
annonsdirektör på Bonnier News Sales.

Det nya samarbetet innebär att Bonnier News kommer kunna erbjuda sina kunder tjänster som programmatic guaranteed.

– Vi har haft en dialog med Bonnier under en längre tid och är väldigt glada över
att Bonnier News väljer att ingå ett nära samarbete med oss kring vår
teknologi. För oss är det otroligt viktigt att samarbeta med ett mediehus som
ligger i framkant, och kombinationen av Googles teknologi och Bonnier News
kvalitativa journalistiska innehåll kommer att vara unik på den svenska
marknaden, säger Anna Wikland, Sverigechef på Google.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.