Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bonniers säljer Modern Kommunikation

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Bonnier Tidskrifter har sålt sitt 50-procentiga ägande i Modern Kommunikation Förlag. Därmed släpper Bonnier greppet om tidskriftstitlarna Mobil, Allt om DVD och Logo. Nu satsar Modern Kommunikation på att bygga ett bredare specialtidningsförlag.


Bonnier Tidskrifter köpte in sig i Modern Kommunikation i anslutning till att it-bubblan nådde sin höjdpunkt 2000. Sedan dess har Bo Hedin, som var ansvarig för affären, lämnat Bonnier för egen konsultverksamhet.När Modern Kommunikations grundare nu köper ut Bonniers är det enligt Resumés uppgifter en ren förlustaffär för Bonniers. Men ingen på Bonnier Tidskrifter eller Modern Kommunikation vill i övrigt kommentera köpeskillingen.Enligt Modern Kommunikations vd Patrik Mellin ska förlaget breddas efter affären:- Vi la en ny strategi i höstas, där vi siktar på att bli ett specialtidningsförlag riktat mot en manlig målgrupp. Att vi startade Allt om DVD var första steget mot det.Målet är nu att starta fler tidningar i Sverige och i Danmark som ska vara "smala med en tydlig målgrupp".- Vi har ett antal titlar som är på väg till 2003, säger Patrik Mellin.

Robert Svensson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.