Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bonniertrio startar egen contentbyrå

Publicerad: 20 Maj 2019, 09:14

Jonas Nilsson (th), Victoria Lagercrantz och Joakim Arhammar startar Main Station.

Jonas Nilsson, Victoria Lagercrantz och Joakim Arhammar startar den strategiska contentbyrån Main Station.


Jonas Nilsson har tidigare varit och grundat contentbyråerna OTW och Wasp Communication. I höstas köptes den sistnämnda upp av Bonnier.

När han nu startar upp en ny verksamhet, Main Station, gör han det tillsammans med två andra personer med bakgrund på Bonnier, både som journalister och som contentproducenter – Joakim Arhammar och Victoria Lagercrantz.

– Vi var på väg att starta verksamheter på var sitt håll men insåg att vi tre kompletterar varandra otroligt bra. Så det var bara att slå oss ihop och dra igång, berättar Jonas Nilsson i ett pressmeddelande.

Victoria Lagercrantz har de senaste åren haft en tjänst som redaktionschef på Bonnier Brand Studio vilket inneburit att hon ansvarat för all nativeannonsering för Dagens Nyheter, Expressen och Dagens Industri. Joakim Arhammar har i sin tur haft en tjänst som contentstrateg på samma bolag, tidigare i karriären har han även gett ut boken "Content marketing för alla".

– Det behövs en riktig rådgivare och vägvisare på marknaden. Arbetet med content marketing måste få den uppmärksamhet och tyngd det förtjänar. Här har vi med vår långa erfarenhet inom området en central roll att spela. Vi har nu tagit fram en genomarbetad process för att skapa strategier som genomlyser hela kedjan inom content marketing – från tydliga syften till genererad effekt, säger Joakim Arhammar i ett pressmeddelande.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.