Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Började som ett skämt – nu lanseras Delicatoasken

Publicerad: 5 Oktober 2017, 08:40

Delicatoasken, som föddes genom ett skämt i Delicatos sociala kanaler, har nu blivit verklighet.


Ämnen i artikeln:

BlixtkampanjDDB StockholmDelicato

Efter en skämtsam videopost på Delicatos Facebook-sida, som organiskt nått 1,3 miljoner människor, där varumärket "lanserade" den nya produkten Delicatoasken började folk höra av sig till företaget och frågade var asken gick att köpa. Delicato, som i våras uppmärksammades för sin blixtkampanj med alternativa fakta, var inte sena att göra verklighet av asken. En ask som lanserades under taglinen "En tradition sedan...nu".

– Delicato är ju ett väldigt lustfyllt varumärke med en ganska skojfrisk tonalitet. Och visst blev vi lite överraskade över responsen, men självklart ville vi lyssna på våra konsumenter. Nu är vi oerhört stolta över att kunna presentera Delicatoasken på riktigt, säger Sofia Brandberg, marknadschef på Delicato.

Asken, som kan ses som en spinoff på de klassiska Aladdin-askarna, innehåller 30 av Delicatos produkter i miniatyrform. Och ja, asken har två lager.

– Vi är ju inte ett särskilt pretentiöst varumärke, vi gillar snarare att skoja till det kring det sådant som kan vara lite uppstyltat eller allvarligt. Och alla traditioner startar ju någon gång! Nu hoppas vi att folk kommer att ta till sig detta nya goda sätt att fika på, avslutar Sofia Brandberg.

Asken säljs i begränsad upplaga och finns i dagligvaruhandeln från vecka 40 och framåt.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.