Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bra år för 2010 års främsta reklamutmanare

Publicerad: 25 Maj 2011, 15:52

Kasselring & Co blev årets vinnare bland reklamutmanarna förra året. – Man uppmärksammas alltid om man vinner KBB, säger vd Johan Skylling.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Kasselring & Co.

Vad betyder vinsten?
– Det är roligt med feedback och visar att vi har gjort ett bra jobb, säger vd Johan Skylling.

Har det inneburit något rent konkret?
– Man uppmärksammas alltid om man vinner KBB. Det har också hjälpt oss när det gäller att bli inbjuden till fler pitcher.

Hur känns nomineringen?
– Det är positivt att vara nominerad. Det är ett tecken på bra kvalitet och positiv feedback från våra kunder.

Hur bygger man en bra relation till kunden?
– Det är viktigt att vara nyfiken och sätta sig in i kundens bransch och marknad. Att arbeta nära tillsammans med kunden är viktigt.

Är det lättare att få bra relationer till kunderna när man är en mindre byrå?

– Jag tror faktiskt inte det. Som mindre byrå har man kanske färre anställda men det är viktigt att alltid samarbeta. När vi går in i ett kundsamarbete är det viktigt att hitta rätt arbetssätt och ta fram bra kommunikation. Vi jobbar kvalitativt.

Vad har ni på gång?
– Generellt jobbar vi med att hela tiden utveckla våra samarbeten med befintliga och nya kunder.

Hur var 2010?
– Det var ett bra år. Vi fick flera nya spännande uppdrag och det hände mycket. Det var ett positivt år för vår del.

Finns det något särskilt case som du vill trycka på?

– Det är svårt att välja något specifikt, men vi har jobbat med flera intressanta uppdrag för till exempel Stockholmsmässan.

Fakta

Byrån grundades 2004.

Vd är Johan Skylling.

Byråintäkt 2010: 3 miljoner.

Exempel på kunder: Stockholmsmässan, Hyresgästföreningen, SL, Student Consulting, Korpen och Highlights.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.