Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

BrandFactory förvärvar digital skyltverksamhet i Danmark och Sverige

Publicerad: 31 oktober 2018, 12:01

Brandfactory förvärvar digital skyltverksamet från Combine A/S.


Den ledande leverantören av visuell kommunikation i Norden vill med förvärvet förstärka sitt erbjudande inom digital skyltverksamhet, där märkt av en tydligt ökad efterfrågan på samtliga marknader.

– Senaste halvåret har vi i Sverige sett en stark efterfrågan på digital visuell kommunikation som komplement till traditionella skyltar och trycksaker. Förvärvet ger oss nya referenskunder men framför allt ökad kompetens inom andra plattformar än de vi arbetar med idag, säger Olof Björn, affärsutvecklingschef på BrandFactory, i ett pressmeddelande

Den digitala skyltverksamheten består främst av 4000 installerade skärmar, främst i Danmark men även i Sverige.

– Våra digitala tjänster är en växande del av vår verksamhet och är en viktig del i att möta våra kunders behov av att kommunicera kanaloberoende. Vår affärsidé är att samla experter inom alla delar av visuell kommunikation för att tillsammans ta våra kunders koncept till verklighet, kommenterar Annica Axelsson, koncernchef BrandFactory.

Samtidigt har BrandFactory i Norge fått förtroendet att hantera hela lanseringen av digitala skyltar för OlavThonGruppens shoppingcenter. Den första implementationen i ett shoppingcenter i Sandvika har just slutförts.

– Olav Thon Gruppen är en av Norges ledande kedjor inom hotell och shoppingcenter och är sedan flera år en kund till BrandFactory för skylt och foliering. Det är roligt att få förtroendet att ta nästa naturliga steg inom visuell kommunikation av de mest moderna och kundvänliga centrum i Norge, kommenterar Arne Moen, vd BrandFactory Norge.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.