Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Branschen samlade in över 200 000 till Musikhjälpen

Publicerad: 17 December 2018, 14:41

Bland de större summorna finns Neumeister som auktionera ut en grafisk profil och Ica som auktionera ut en roll i deras reklamdokusåpa.


Ämnen i artikeln:

NeumeisterMusikhjälpenBerghsICA

Resumé rapporterade förra veckan om branschens initativ under Musikhjälpen, och redan på onsdagen hade ett flertal bidrag kommit in. Nu är Musikhjälpen är slut för i år – och totalt samlades det in 50 550 204 kronor. Samlade in allra mest i branschen gjorde designbyrån Neumeister, som auktionerade ut en grafisk identitet för ett företag eller organisation. Auktionens vinnande bud från Sveland Djurförsäkringar hamnade till slut på 100 500 kronor.

– Detta känns helt fantastiskt! Jag känner mig oerhört stolt och glad över att vi har möjlighet att bidra med något som gav så mycket pengar till ett fantastiskt initiativ som Musikhjälpen, säger Karolina Ekstrand, produktionsledare på Neumeister och initiativtagare till auktionen, i ett pressmeddelande.

Här är vad resten av branschens auktioner resulterat i:

Contentbyrån Newsner auktionerade ut reklam och medverkan i programmet "Det som skrattar förlorar". Vinnande budet gick på 66 000 kronor.

Ica auktionera ut att få en roll i Icas reklamdokusåpa, producerad av reklambyrån King. Auktionens vinnande bud kom från Oatly, som budat 52 102 kronor.

Pr- och kommunikationsbyrån Four PR har startat en uppsamling för byråer i Örebro, där de samtidigt uppmanar Örebro-byråerna att sätta ihop Spotify-spellistor med de bästa jullåtarna. Insamligen är i detta nu uppe i 38 700 kronor.

Berghs School of Communication auktionerar ut hjälp med att stärka ett företags varumärke. Auktionens ledande bud ligger idag på 5300 kronor.

Produktionsbyrån Okidok, som auktionerade skapandet av en hemsida, inklusive undersidor och korrekturläsning, såldes för 5300 kronor.

Design- och varumärkebyrån Splitz utformande av en logotyp, inklusive komplett logotyppaket, såldes för 5100 kronor.

Taktiska kommunikationsbyrån TMG Pushs workshop kring hur man skapar en framgångsrik strategi för content marketing, såldes för 1030 kronor.

Designhistorikern Fanny Bjuvängs profilering, uppstart och contentskapande på Instagram under en månad, såldes för 620 kronor.

Artikeln uppdateras löpande.


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.