Nyheter
Branschprofil startar livsstilsvarumärke
Publicerad: 11 januari 2018, 14:56
Johan Ronnestam.
Den tidigare Foreign-vd:n Johan Ronnestam startar livsstilsvarumärket BEU. Första produktlanseringen blir en klockkollektion.
BEU grundades egentligen 2013 men tog hösten 2017 in en investeringsrunda som nu gör att bolaget är redo att satsa globalt under våren. Det första produktsläppet blir en klockkollektion med anpassningsbara armband, produkten ska enligt ett pressmeddelande inspirera människor att gå sin egen väg.
Grundare av företaget är Johan Ronnestam, tidigare vd för den digitala reklambyrån Foreign och grundare av ROST Studios.
– BEU är skapat för att inspirera människor runt om på jorden att utmana sig själva och leva det liv de vill ha, inte livet andra vill att de ska leva. Vår vision och vårt manifest har tagit form ut i en klocka, en produkt och symbol som man alltid bär med sig som en påminnare, säger Johan Ronnestam, grundare av BEU.
Vd för BEU är Julia Broson, tidigare säljchef i Sverige för Daniel Wellington. I samband med lanseringen kommer BEU likt Daniel Wellington knyta en rad influencers inom olika branscher till varumärket. Profilerna kommer även att vara med i BEUs produktutveckling.
– Med internet som drivkraft har teknologier vuxit fram som gör det möjligt för ett företag i Sverige att designa en egen teknisk konsumentprodukt från grunden och nå ut i hela världen. Vi är nu ett riktigt starkt team på plats och har fått in tunga investerare som skapar fantastiska förutsättningar för vår expansion, säger Julia Brorson, vd på BEU.