Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bred kampanj ska locka faddrar till SOS-Barnbyar

Publicerad: 17 mars 2008, 15:56

Ikväll drar SOS-Barnbyar igång en ny bred kampanj.
Tv-reklam, tidskriftsannonsering, radioreklam och dr finns med i mediemixen.


Sedan årsskiftet har SOS-barnbyar gjort tv-reklam med en grafisk reklamfilm. Idag kommer man att börja visa en helt nyproducerad film, som är inspelad i Sydafrika.
– Många hjälporganisationer visar misären och barn som lider. Vi ville visa på den positiva utveckling barn genomgår när de får en familj och ett hem, säger Anette Wahlstedt, marknadschef på SOS-Barnbyar i en kommentar.
– Dessutom ville vi undvika dokumentärfilmen och istället dramatisera ett händelseförlopp.

Bakom filmen ligger reklambyrån Trackster och produktionsbolaget Social Club, som också hade hjälp av det sydafrikanska produktionsbolaget Atomic. Filmerna kommer att gå i kanalerna TV3, TV6, TV8, TV4 Plus och TV4 Lokal.

Filmen blir startskottet för vårkampanjen som så klart syftar till att rekrytera fler faddrar till organisationen. Även befintliga faddrar ska vara med och rekrytera nya. De kommer att kontaktas i en dr-kampanj.
– Vårt mål för i år är 15 000 nya faddrar, som ska komma in genom våra olika kampanjer.

Förutom vårkampanjen som börjar idag planerar SOS-Barnbyar en kampanj i höst och en runt jul. Däremot blir det ingen tv-gala i år.
– Vi har inget planerat i år. Men det är inte något som vi strukit för gott. Det kan säkert bli aktuellt igen.

Arbetsgrupp: SOS-Barnbyar

Trackster: Cia Jonsson Projektledare, Ulrika Eriksson AD, Björn Colliander Copywriter, Brita Ihre Svanberg Planner, Jens Carlander Original, Marita Öhman Produktionsledare.

Social Club: Jesper Ohlsson Regi och Christian Renfors Producent.

Starcom: Joakim Reuszner Kundansvarig.

SOS-Barnbyar: Anette Wahlstedt och Fredrik Söderblom

Tobias Rydergren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.