Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Bredbandsbolaget vill bredda sig

Publicerad: 22 April 2010, 12:37

På fredag startar Bredbandsbolagets nya kampanj i tv. Bolaget tar sitt eget namn på orden och startar ett band där varje musiker personifierar en produkt som Bredbandsbolaget säljer.


Ämnen i artikeln:

AcneCamp DavidBredbandsbolaget

– Vi hoppas såklart att detta ska få både befintliga och nya kunder att få upp ögonen för bredden i vårt utbud, säger Sara Hallsund, reklamansvarig på Bredbandsbolaget.

Acne har skapat olika musikaliska karaktärer som symboliserar de olika produkterna på Bredbands-bolaget. Karaktärerna är musikerna i bandet.
– Hela poängen är att förflytta Bredbandsbolaget från teknikträsket till upplevelser, säger Victor Press, vd på Acne och kund-ansvarig.
– Vi vill få folk att förstå att Bredbandsbolaget är så mycket mer än bredband.

Själva bredbandsprodukten utgörs i bandet av en racerklädd klaviaturspelare- som kommer infräsande på en minimotorcykel. Det mobila bredbandet är en flygande kille som spelar koskälla. Gamingerbjudandet är en grön orch på trummor. Tv-tjänsterna personifieras av ett förälskat duettsjungande par i en soffa.
Acne har varit Bredbandsboalget reklambyrå i ett år. Kampanjen är byråns tredje och en förlängning av konceptet ”Upplev mer”. Den börjar i tv på fredag och rullar sedan ut i kanalerna bio, utomhus, webb och radio.
Blir det sommarturné sedan?
– Vi kan inte avslöja något om det än, säger Victor Press.

Ulrika Fjällborg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.