Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Brev till statsministern vann Postens Guldlåda

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Igår avgjordes Guldlådan - Postens egen tävling i direktreklam. Här följer hela vinnarlistan i de tre klasserna kreativitet, lojalitet och effekt.


Kreativitet - GuldUppdragsgivare: Föreningen Svenska LäromedelsproducenterByrå: BlankingKreativitet - SilverUppdragsgivare: Södra CellByrå: GarbergsKreativitet - BronsUppdragsgivare: NK DamunderkläderByrå: Romson

Lojalitet - GuldUppdragsgivare: Coop ForumByrå: Lowe ForeverLojalitet - SilverUppdragsgivare: TeliaByrå: Grey MomentumLojalitet - Årets rookieUppdragsgivare: Nordic Shoes & Accessories AB (Wedins Norden)Byrå: Åkestam&Holst

Effekt B2B - GuldUppdragsgivare: MarketWatchByrå: MonkEffekt B2B - SilverUppdragsgivare: Milko SverigeByrå: KapacitiumEffekt B2B - BronsUppdragsgivare: ICA DirektByrå: Nxt sthlm direct marketingEffekt B2C - GuldUppdragsgivare: Styrelsen för psykologiskt försvar Byrå: Dist och FamiljenEffekt B2C - SilverUppdragsgivare: CancerfondenByrå: Trackster StockholmEffekt B2C - BronsUppdragsgivare: VattenfallByrå: Gadd AudumblaEffekt B2C - HedersomnämnandeUppdragsgivare: Affärsverken KarlskronaByrå: Sirius Kommunikation

Kategorin för reklamskolor vanns av elever från Berghs. En grupp bestående av Fredrik Lund från YMECO 02/04 samt Daniel McKiernan & MarcusJanson från YMED 01/03 vann en fyra dagars resatill S:t Petersburg i februari.

Jessica Claesson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.