Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Brittiska valet en parodi

Publicerad: 31 mars 2010, 07:57

Kampanjtrenden i årets brittiska val är parodi. Liberaldemokraterna har skapat ett nytt parti med en egen kampanjsajt som gör parodi på Labour och Tories.


Tidigare i år har Resume.se berättat om sajten My David Cameron som gör sig lustig över hur Tories retuscherat sin partiledare. Sajten drevs av en privatperson, designern Clifford Singer, men har lagts ned efter att Tories fick fördel av kampanjen.

Men nu har Storbritanniens tredje största parti Liberaldemokraterna hängt på trenden och lägger en stor del av sitt kampanjkrut på parodi.

De har skapat det nya partiet Labservatives, en sammanslagning av Labour och Tories/Conservatives, som fått en egen kampanjsajt. Där presenteras slogans, som används i en utomhuskampanj, som ”For more of the same" och "Scandal. Recession. War. There's no substitute for experience," och "You might not trust us but at least you know us”.

Labservatives har även en egen kampanjfilm  och det enda som skvallrar om att det är Liberaldemokraterna som står bakom är fliken ”Know the Enemy”.

Byrån Iris har gjort Labservatives kampanj.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.