Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bröderna Lindström säljer Okej

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Bröderna Lindström Förlag har inlett förhandlingar med Egmont Kärnan om att sälja sin bäst säljande titel - poptidningen Okej. Gunnar Netz, vd för Bröderna Lindström, beskriver det som en i första hand strukturell affär.


Okej startades 1980 och är en svensk stibildare i sin genre. Upplagan har rasat sedan storhetstiden, men med en TS-upplaga på 35 900 exemplar var den ändå den största tidningen i Bröderna Lindströms utbud.Enligt Gunnar Netz passar Okej inte in i Bröderna Lindströms tidningsportfölj som i övrigt i huvudsak består av fritids- och hobbytidningar inriktade på vuxna.- Vi har för avsikt att inrikta oss starkare mot den målgruppen, med motortidningar och liknande, säger Netz.Enligt det förslag som ligger kommer Egmont att överta utgivningen från  och med januariutgåvan 2003.- Okej är ett starkt och välkänt varumärke. Affären är ett strategiskt steg i vår fortsatta expansion för barn- och ungdomstidningar. Okej stärker vår övriga utgivning av ungdomstidningar som till exempel Julia och Top of the Pops, säger Egmonts vd Kenneth Andrén i ett pressmeddelande.

Robert Svensson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.