Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bröderna Sjönell fick publikens pris i New York

Publicerad: 12 juni 2009, 09:56

Dig Out - another award! Bröderna Sjönell och BBH plockade hem dubbla priser när AICP- awards delades ut häromdagen.


Årets lågoddsare? Guld i Cannes till bröderna Calle och Pelle Sjönell för BBH-kampanjen Oasis Dig Out Your Soul: In the Street.
Prisregnet bara fortsätter: När The Association of Independent Commercial Producers delade ut sina AICP- awards på Museum of Modern Art, MoMa, häromdagen vann Dig Out Your Soul i både kategorin integrerat och publikens pris.  

– Nu får den vara en del av den permanenta samling på MoMA, säger Pelle Sjönell, stolt till Resume.se.

Men det vara inte enda bidraget med svenskkopplingar som belönades: North Kingdom och B-Reel fick pris för sina sajter "Ecomagination" för GE respektive Hotel 626 för Doritos

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.