Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Byråerna som är på jakt efter de stora

Publicerad: 20 november 2008, 10:46

Pyramid är nominerad till Sveriges bästa byrå för tredje gången. Förklaringen ligger i att de lyssnar och anpassar sig, enligt byrån.


Pyramid Communication är en av de nominerade byråerna i Superettan. Helsingborgsbyrån jobbar inom alla delar av marknadskommunikation, från strategi till olika typer av reklam, pr och event. I första hand B2B och 95 procent av alla uppdrag riktar sig till utländska målgrupper.
– Vi är Sveriges mest internationella byrå. 65 procent av vad vi fakturerar är till kunder utanför Sverige. Det gör att vi har en kompetens som inte är alldeles lätt att hitta bland svenska byråer, säger Ulf Vanselius, vd för Pyramid Communication.
Pyramids affärsidé är i grunden att jobba med stora svenska exportföretag. På kundlistan finns SAS, Aga, ABB, Readsoft, Perstorp, SKF och många fler. Via sina svenska kunder har Pyramid hittat några av sina utländska: de tre största kunderna finns i dag i Norge, Danmark och USA.
– De väljer att ha en relation med en byrå i Helsingborg, trots att de åtminstone på papperet borde ha många alternativ lokalt, säger Ulf Vanselius.
Några av de styrkor somhan tror har gjort att de har nominerats till Sveriges bästa byrå är att de är en fullservice­byrå och att de är bra på att lyssna på kunden och anpassa sig. De har varit med i Sveriges bästa byrå de två senaste åren, båda gångerna har det blivit en femteplats, enligt Ulf Vanselius:
– Vi brukar säga att vi är Sveriges bästa B2B-byrå, eftersom vi är den B2B-byrå som har hamnat högst på listan. I år hoppas vi att det blir ännu högre.

NOMINERADE SVERIGES BÄSTA BYRÅ - reklam superettan

Blomquist Annonsbyrå
Care of Haus
d.t.r.t. reklambyrå ab   
Goss   
Granath Euro RSCG   
Grand Annonsbyrå   
John Doe Worldwide
Jung von Matt
Lennandia Advertising AB
Pyramid Communication AB   
Rymd Reklambyrå   
Sandberg Trygg
Shout
Start Communication        RCB2 AB
WJOS
(Byråer med 10–24,9 Mkr i intäkter.)

Per Torberger

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.