Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Byråerna som vill ta mer plats

Publicerad: 20 november 2008, 10:48

Bland Reklamutmanarna, byråer med intäkter under 10 miljoner kronor, är hela sex nykomlingar bland de nominerade.


Atna, Care of Lönnström, Rönngard, Splitz Reklambyrå, Essoell Reklambyrå och Dorian Mabb/Advertising Agency är alla nya för i år. Dorian Mabb har bara funnits sedan februari i år. Bland kunderna finns NCC och Nordisk Film.

Varför har det gått så bra så snabbt?
– Vi fokuserar på att vara nära våra kunder. Det skulle jag säga är det främsta skälet. Dessutom jobbar vi hårt och är extra hungriga eftersom vi är nya, säger vd:n Kent Brewitz delägare i byrån tillsammans med Görgi Turi-Kovats.

Varför startade ni?
– Vi på Dorian Mabb har jobbat tillsammans i olika konstellationer och vi visste hur vi ville jobba. Att arbeta ruskigt nära kunderna och verkligen skapa effekt för dem.

Hur känns det att vara nominerad?
– Underbart!

Sveriges Bästa Byrå – reklambyråer med byråintäkt under 10 mkr

Atna
Care of Lönnström AB
Dorian Mabb/Advertising
Essoell Reklambyrå KB
Ester
Glenn Reklambyrå
Hummingbirds
Kasselring & Co
McBride
Racer
Rönngard
Splitz Reklambyrå AB
Vargen Reklambyrå AB

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.