Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Byter Eon mot Skandia

Publicerad: 7 April 2015, 11:42

Stina Liljekvist.

Stina Liljekvist har sedan 2008 jobbat som varumärkeschef på Eon. Nu byter hon arbetsplats – och blir marknadschef på försäkringsbolaget Skandia. – Jag hoppas och tror att jag kommer att bli saknad, säger hon till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Skandia

Fram till sommaren jobbar Stina Liljekvist kvar på Eon.

– Eon har varit en fantastisk resa, men nu är den klar. Jag börjar på Skandia eftersom jag känner att det uppdraget är otroligt intressant. Dels vad företaget står för men också för att de just förändrat marknadsorganisationen, säger Stina Liljekvist.

Att hon börjar på Skandia stod klart för några veckor sedan. På Eon blev det tyst när kollegorna fick reda på jobbytet.

– Det var trist. Men jag hoppas och tror att jag kommer bli saknad. Samtidigt är det härligt att gå vidare.

Vad tar du med dig från Eon?
– Att vara konsekvent i att bygga upp ett varumärke men också att kommunikationen med kund. I dag ställs det högre krav på att marknadsavdelningen ska vara snabbare och mer på tå. Det är nästan en känsla av att vara på en redaktion som behövs i dag. Det handlar inte om att skapa kampanjtoppar längre, utan behövs en annan uthållighet. Sen behöver man vara riktigt duktig på att hålla i intressanta historier som håller över tid.

Tycker du att ni har lyckats med det på Eon?
– Jag tycker att vi har varit bra på att skapa engagemang kring samhällsinformation. Att skapa engagemang kring energi bara för att vi har satt det i större kontext. Det kommer arbetet på Skandia också att handla om, även om fokus där blir till exempel att skapa trygghet för en familj utifrån ett bank- och försäkringsperspektiv.

Som 100Koll?
– Ja, det är en hel del från det kampanjarbetet som har varit bra, som att vi visualiserade en energiförbrukning och öppnade upp för kunder att prata med varandra.

Hur ser du på att du nu går in i en ny bransch?
– Det man ska ha med sig in i det i båda branscher är det fundamentala frågor för den enskilde individen är komplexa och svåra men som man ändå borde ha koll på. Men självklart det blir också en djupdykning i vad som är specifikt för branschen.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Skandia

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.