Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Campbell Soup till Sandberg Starcom

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Sandberg Starcom i Malmö avslutar året med att vinna en riktigt tung kund. Samarbetet med Campbell Soups varumärken Blå Band, Bong, Varma Koppen och Touch of Taste har precis inletts.


I maj stod det klart att EU godkänt Unilevers försäljning av sina soppvarumärken till Campbells Soup. Campbell betalade 1 miljard Euro för affären. I samband med att affären blev klar gav sig Cambell Soup ut på byråjakt. Sedan tidigare är det klart att reklamen kommer att skapas av Anr Bbdo.På grund av att Campbell Soup är en ny aktör är det svårt att avgöra exakt hur stor kunden kommer att bli.- De kommer att bli en betydande aktör inom snabbrörliga dagligvaror, säger Patrik Andersson, vd Sandberg Starcom Malmö.Uppdraget gick till Sandberg Starcom av flera skäl. Byrån har erfarenhet av dagligvarumarknaden. Cambell ville också utmana normerna eftersom de är en ny aktör, säger Patrik Andersson.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.