Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Cannes Lions: 15 nya nomineringar till Sverige

Publicerad: 16 juni 2008, 08:05

Flytet fortsätter för de svenska byråerna i Cannes. På måndagsmorgonen släppte Cannes Lions de nominerade i fyra olika kategorier. Sverige kunde räkna hem 15 nomineringar.


CANNES. Sverige har fått en stark start i Cannes. Redan under söndagen, den första dagen på reklamfestivalen, fick Sverige 16 nomineringar.

Det gör att Sverige har 31 nomineringar redan efter två dagar.

I kategorin Outdoor fick Sverige hela sju nomineringar. Publicis Stockholm fick tre nomineringar med sitt arbete för Amnesty. Den vann tidigare i år Resumés reklamtävling Månadens Kampanj.

DDB Stockholm fick två nomineringar för McDonalds för kampanjerna Big n Juicy och Coffee Promotion.
Forsman & Bodenfors har två nomineringar för Tele2 och Bris.

Resumé kunde redan igår avslöja att Sverige skulle få fem nomineringar i kategorin media.

ANR BBDO fick en för bilmärket Smart.
Ogilvy Stockholm fick två för American Express och Agency Golf Contest.
Forsman & Bodenfors fick två för AMF Pension och NE.

  Le Bureau fick en nominering i kategorin Radio för sin kampanj för Alkoholkommittén. Den vann tidigare i år ett Guldägg.

I kategorin Press nomineras DDB för McDonalds och ANR BBDO för Folksam.

Fotonot: I en tidigare version av artikeln hade vi missat de svenska bidragen i Press.

Claes de Faire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.