Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Carat satsar på sponsring

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Mediebyrån Carat breddar sitt erbjudande. Genom att köpa 50 procent av Promovator läggs grunden för en nordisk sponsringsverksamhet.


- Vi ska erbjuda sponsringsverksamhet i de nordiska länderna nästa år, säger Patrick Ståhle vd Carat Nordic.Det danska sponsringsföretaget Promovator jobbar med kunder som Lego, Carlsberg och Ekstra Bladet. - De anses vara det ledande företaget i Danmark. Men det är bara 5 personer anställda. Det är ett rent strategiföretag.Tidigare har Carats konkurrent Mindshare gett sig in i sponsringsbranschen genom att köpa Sponsrings Strategi och Coordinator, som sedan blev Broadmind. Under förra året omsatte sponsring 2,7 miljarder kronor i Sverige, en ökning med över 7 procent. Idrott tar 60 till 65 procent av det beloppet, kulturen mellan 15 och 20 procent och social och humanitär sponsring mellan 8 och 10 procent.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.