Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Carina Nunstedt om nedläggningen

Publicerad: 28 oktober 2011, 11:57

Idag kom beslutet att Bonnier skrotar Yourlife med ett dussintal anställda.
För Resume.se berättar Carina Nunstedt om varför man valde att lägga ned tidningen:
– Det var ett centralt beslut som kom plötsligt för mig och alla inblandade och handlar om det tuffa läge som magasinsbranschen befinner sig i just nu. Det känns förstås väldigt tråkigt, och lite paradoxalt eftersom vi ser att nästa nummer av magasinet går med vinst, säger Carina Nunstedt till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterCarina NunstedtYourlife

Carina Nunstedt. Foto: Scanpix.

Yourlife hann finnas i lite mer än ett år.

Idag kom beskedet att tidningen läggs ner.

– Det var ett centralt beslut som kom plötsligt för mig och alla inblandade och handlar om det tuffa läge som magasinsbranschen befinner sig i just nu. Det känns förstås väldigt tråkigt, och lite paradoxalt eftersom vi ser att nästa nummer av magasinet går med vinst, vilket är ganska snabbt jobbat efter bara ett år. Våra event är oerhört populära. Och sajten en av Bonnier Tidskrifters största, säger Carina Nunstedt till Resume.se.

Vad händer med personalen?
– Vi tar hand om alla på bästa sätt.

Vad händer med sajten och bloggarna?
– Sajten yourlife.nu kommer att leva kvar tills vidare. Vi får prata med alla bloggare om vad som känns bäst, det finns ju andra stora sajter på Bonnier Tidskrifter som kan vara intresserade.

Vart går du härnäst?
– Jag fortsätter tillsvidare att jobba med utvecklingsprojekt på Bonnier Tidskrifter, först och främst ska vi genomföra Yourlifes nästa stora event som äger rum den 21 november. Sedan får jag fundera. Jag har möjlighet att ta varumärket Yourlife vidare i någon form, det kan vara intressant. Jag har också en bok att skriva, kanske flera. Så det finns mycket att göra, säger Carina Nunstedt.

Yourlife hade en TS-upplaga på 19 600 ex sista halvåret 2010.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.