Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Caroline Persson

Publicerad: 6 Oktober 2008, 12:41

Caroline Persson, marknadschef på Lidl, som är en av de nominerade i 101 marknadschefer. Hon tycker att deras reklamkoncept har varit lyckat.


Caroline Persson.

Vad är bra reklam?
– Bra reklam är när det går en röd tråd genom hela kommunikationen. Bra reklam visar även tydligt vilken avsändaren är. I dag missas det av många. Man kommer till exempel ihåg reklamfilmen men inte vem avsändaren är. Det får gärna vara humoristiska inslag då det är lätt att ta till sig och skapa sig en åsikt om.

Egen reklamfavorit, förutom den egna?
– Jag tycker att Ikea har lyckats bra med sina teman som de använder i all sin kommunikation. Det är lätt att följa avsändaren och budskapet och de arbetar med samma kommunikation i alla medier.

Vad har betytt mest för ditt varumärkes framgångar det senaste året?
– Våra framgångar är ett resultat av en mängd olika actions. Vi försöker hela tiden se över vår mediemix för att försöka hitta en optimal kombination.

Nya kanaler som ni håller ögonen på?
– Självklart tittar vi även över nya kanaler för att se vad som passar vår kommunikation för nästa år. Vårt reklamkoncept har varit lyckat och vi är nöjda med utvecklingen som den har skapat.

Hur uppfattar du din roll som marknadschef?
– I min roll som reklamchef får jag vara med och påverka hur Sverige ser på Lidl som varumärke. Det är ett spännande och utmanande uppdrag.

Reklambyrå: Reklam görs inhouse och Palladium är produktionsbyrå.
Mediebyrå: Scream
Investeringar 2007: 193 miljoner kronor brutto

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.