Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Chic säljer fler lösnummer än konkurrenterna"

Publicerad: 8 september 2008, 15:28

Allers Förlags senaste lansering Chic fick mycket uppmärksamhet. Första numret nådde en upplaga på 91 000 exemplar. Samtidigt kommer det uppgifter på att tidningens upplaga rasat.


Charlotta Flinkenberg. Foto: Isabelle Ödesjö.

Det är Realtid.se som skriver att Chics upplaga har rasat rejält. Upplagan ska ha varit så låg som 27 000 exemplar. ­

– Det är fullständigt obekräftad och felaktig information. Vår upplaga kommer att redovisas av TS nästa år, men redan efter sex nummer är vi den 11:e mest sålda tidningen hos Tidsam, säger chefredaktören Charlotta Flinkenberg.

Enligt Charlotta Flinkenberg ligger tidningen på budget när det gäller lösnummer.

– Prenumerationsförsäljningen tar längre tid, vilket inte är ovanligt för en nystartad tidning. ­ Där får vi se hur det ser ut vid årsskiftet. Men vårt mål för de 16 första veckorna nådde vi på åtta, säger hon.

Och när det gäller lösnummer sticker Charlotta Flinkenberg ut hakan. ­

– Vi är större än alla konkurrenter. När det gäller lösnummer slår vi Amelia, Cosmo, Glamour, Damernas Värld och Plaza Kvinna.

Av de uppräknade konkurrenterna har Cosmopolitan den högsta lösnummerupplagan. Enligt TS-mätningen för 2007 bestod 83 400 exemplar stora upplagan av 62 400 lösnummer.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.