Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Christoffer Lundström

Publicerad: 9 Mars 2009, 08:16

Christoffer Lundström, copywriter på John Doe, som tar plats i juryn för alternativa medier i Månadens kampanj.


Ämnen i artikeln:

Christoffer LundströmJohn Doe Worldwide

Christoffer Lundström. Foto: Resumé

Drömuppdrag?
– Alla modiga kunder som är sugna på att investera i marknadsandelar under lågkonjunkturen är mer än välkomna att ringa 08/586 166 01.

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Första gången vi blev belönade i Guldägget var ett stort och stolt ögonblick. Upplevelsen att vinna Sveriges Bästa Byrå gick inte heller av för hackor.

Bäst reklam just nu förutom byråns egna?
– Jag är grymt impad av en rad kampanjer, både internationella och svenska sådana, svårt att välja någon speciell, men Burger Kings virala filmer ligger mig varmt om hjärtat.

Vilket vore ditt drömmedium att få disponera?
– Om man nu ska tänka alternativt....: Oj, inte en aning, beror helt på kund och vad som ska kommuniceras.

Har du något favoritvarumärke du själv är trogen?
– Utöver de jag jobbar med så har Aftonbladet alltid varit ett självklart val. Har fått varumärket genom bröstmjölken. Min mamma jobbade på Aftonbladet under 20 år och jag tillbringade mycket tid i Klarakvarteren som liten.

Om du inte var copywriter, vad skulle du ha för yrke då?
– Då kanske jag skulle driva ett hotell, alternativt jobba som fiskare eller köpa och sälja saker i någon form.

Dröm i livet kvar att förverkliga?
– Jag har en massa drömmar kvar att förverkliga. Funderar till exempel på att försöka ge mig på drömmen om ett flygcertifikat.

När ska det bli av då?
– När det trillar ned cirka 90 000 kronor från himlen.

Till sist: vad önskar du dig mest av allt just nu?
– Mycket mer sol och värme samt betydligt färre små, elaka baciller som följer med hem från dagis och skola.

Ulrika Fjällborg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.