Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

City tar plats i city

Publicerad: 30 Oktober 2009, 09:52

Gratistidningen City kör en ny kampanj i Skåne för att visa på sin lokala prägel. Huvudsyftet är att slå mot den globala konkurrenten Metro.


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GCity

Glenn Reklambyrå i Malmö har gjort kampanjen, som har print i den egna Sydsvenskankoncernen som huvudmedium.
Syftet är att trycka på att City i Skåne är en gratis-tidning som finns där skåningarna finns. För att visa det har de gjort en live-installation där man har möblerat upp en obemannad kontorsplats för en journalist på olika ställen där folk rör sig i Malmö, Lund, Landskrona och Helsingborg. Bland annat på en fotbollsstadion, på nattklubbar, på tågstationen och på ett torg.

– Det är ännu ett sätt att markera att City är ”här och nu”. Den är lite närmare, lite mer lokal än övriga alternativ, säger Ivan Matanovic, copywriter för kampanjen.
– Förhoppningen är att den ska väcka ett leende och göra folk mer välvilligt inställda till City.
Kampanjen kommer att gå i dagspress och i kvällspress samt även utomhus i Malmö, Lund, Helsingborg och Landskrona.

Arbetsgrupp: City

Byrå: Glenn Reklambyrå
Uppdragsgivare: Jakob Ståhl
Arbetsgrupp: Ivan Matanovic copywriter, Niklas Brunner ad, Christofer Nordström grafisk formgivare, Niclas Nilsson projektledare, Anna Nilsson produktionsledare, Caroline Tengen foto

Ulrika Fjällborg


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GCity

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.