Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Clarion Hotel ingår samarbete med Food Pharmacy

Publicerad: 23 Maj 2018, 07:08

Foto: Pressbild

Tillsammans arrangerar de projektet "Eat for All" på Clarion Sign i Stockholm, med syfte att sprida kunskap och inspiration inom hälsa och livskvalité.


Mia Clase och Lina Nertby Aurells driver den vetenskapliga hälsobloggen och podden Food Pharmacy. Nu inleder de ett samarbete med Clarion hotel för att öka människor hälsokännedom och en ökad livskvalitet.

– Det här är ett samarbete vi är otroligt glada över och som passar in på vår syn på hur vi tillsammans kan verka för att få människor att må bättre. Food Pharmacys filosofi passar väl in i vår vision om att öka livskvalitet för både gäster och medarbetare. Vi ser även fram emot att bli utmanade av Lina och Mia i vårt sätt att tänka och att med deras hjälp hitta nya spännande mat – och miljösatsningar som stärker visionen, säger, säger Jessica Castegren, Head of Marketing & Communication Clarion Hotel, i en kommentar.

Med det gemensamma projektet "Eat for All", som arrangeras 12 juni på Clarion Sign i Stockholm, blir deras första samarbete. Syftet med eventet är att tillsammans lyfta fram och demokratisera de frågor som tas upp under EAT Stockholm Food Forum 2018 den 11-12 juni, riktat till samhällets påverkare inom forskning, politik, och näringsliv.

– Hela tanken med Food Pharmacy går ut på att förbättra folkhälsan och att göra det hälsosamma valet enkelt och lustfyllt utan pekpinnar. Tillsammans med Clarion Hotel hittade vi en gemensam nämnare i att öka människors livskvalitet. Att vi kickstartar med ett event för allmänheten känns helt rätt. Under EAT FOR ALL kommer vi att dela med oss av heta ämnen som matens påverkan på din hälsa och "non waste". Superspännande, säger Mia Clase och Lina Nertby Aurell, Food Pharmacy.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.