Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Coca-Cola fortsätter som huvudsponsor för Melloturnén

Publicerad: 14 Januari 2019, 10:16

Foto: Jonatan Svensson

Coca-Cola förlänger sitt sponsoravtal med Melodifestivalens turné till och med 2021.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenCoca-Cola

Med 3,5 miljoner tittare/tävlingsvecka är Melodifestivalen det största återkommande tv-evenemmanget i Sverige. Coca-Cola inledde sitt huvudsponsorskap av Melodifestivalens turné 2016 och nu står det klart att avtalet förlängs till och med 2021.

Melodifestivalens turné har under avtalsperioden valt att tematisera tävlingarna under bland annat "Artiståret", "Galaåret" och nu "Neonåret". Vid sidan av Coca-Cola sponsrar även Coop, Elon, Marabou och Toyota Melodifestivalen turné.

Ansvariga för sponsorskapet av Melodifestivalens turné är Live Nation.

– Jag är jätteglad för tre år till av musikfest. Precis som Melodifestivalen har Coca-Cola funnits i Sverige sedan 1950-talet och vi vill fortsätta ha en självklar plats i de svenska hemmen, inte minst vid festliga tillfällen. Coca-Cola är faktiskt ett högst lokalt företag i Sverige. Närmare 90 procent av alla våra drycker som säljs i Sverige produceras i Jordbro utanför Stockholm och vi är väldigt stolta över vår lokala förankring, säger Samantha Walker, marknadsdirektör på Coca-Cola European partners.

– Vi är glada att Coca-Cola vill förlänga det fina samarbetet med oss och Melodifestivalturnén. Vi tycker att de är en oslagbar partner att ha med i detta evenemang och ser fram emot flera år tillsammans, säger Peter Uksila, projektansvarig på Live Nation.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenCoca-Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.