Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Colorama inleder kreativt samarbete med bilddelningsplattformen Esther’s

Publicerad: 10 oktober 2022, 11:10

”Samarbetet med Esther’s utgör en digital förlängning av förmågan att förverkliga kundens idé”, säger Daniel Walldin, affärsutvecklingschef på Colorama.

I oktober lanserar Colorama ett varumärkessamarbete med Esther’s, en nystartad svensk social bilddelningsplattform med syfte att tillgängliggöra inspiration för hem och inredning. Samarbetet ska göra det smidigare för konsumenterna att ta reda på vilken kulör kreatörers väggar är målade med.

Ämnen i artikeln:

NyheterColoramaKampanj

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


Samarbetet markerar ett nytt, digitalt kliv för Colorama. Genom Esther’s kan kreatörer tagga sitt innehåll med produktlänkar, och varje gång en följare klickar på länken får kreatören en kickback. Tack vare samarbetet kan Colorama erbjuda kreatörer möjligheten att tagga Coloramas färger både genom NCS-kod och produktnamn, som gör det lättare för slutkonsumenten att beställa hem produkterna.

– Vi ser samarbetet med Esther’s som en naturlig förlängning av vårt redan fysiska grunderbjudande. Våra kunder kommer ofta in till Colorama-butikerna med en bild på en väggkulör de gillar, som de sedan får hjälp med att identifiera och anpassa efter sitt hem och sina förutsättningar. Samarbetet med Esther’s utgör en digital förlängning av denna förmåga att förverkliga kundens idé, säger Daniel Walldin, affärsutvecklingschef på Colorama, i ett pressmeddelande. 

Under våren 2022 lanserades konceptet ”Din idé hittar hem”, som skulle belysa Coloramas roll som pålitlig och kunnig partner i förverkligandet av kundens idéer. Samarbetet med Ester´s blir ett ytterligare verktyg för att nå slutkonsumenterna.

– Colorama vill göra det enklare att bo och leva i sitt drömhem, och vi letar ständigt efter nya, spännande plattformar för att nå ut till existerande och nya kunder. Vi vill vara där våra målgrupper är och en stor del av vår strategi är att digitalisera och vara nytänkande, och ett samarbete med Esther’s överensstämmer väl med den ambitionen, säger Daniel Walldin.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev