Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 28 juni 2018, 12:35
Foto: Pressbild
Chatt blir allt viktigare som kommunikationskanal. Nu lanserar Comviq chattboten Viq och digitaliserar sin kundservice.
En stor del av Comviqs kundkontakt sker via en direktchatt, som är den snabbast växande kanalen för service. I samband med det lanserar nu Comviq chattboten Viq, som ska hjälpa kundservicemedarbetarna.
Viq är framtagen för att föra enklare konversationer och ska genom artificiell intelligens hjälpa kunderna. Kunderna kommer kunna chatta med Viq via Facebook Messenger, där återkommande frågor om bland annat fakturor, abonnemang och kontantkort besvaras.
– Vi vill förenkla för våra kunder och möta dem där de finns på deras villkor. Nu tar vi ytterligare ett kliv i vår innovationsresa och är mycket stolta över att presentera vår nya medarbetare Viq. Genom Viq och användningen av artificiell intelligens fortsätter vi ligga i framkant för digital teknik och kan ge fler kunder snabb och smidig service, säger Oscar Karlsson, affärsområdeschef på Comviq, i en kommentar.
Arbetsgrupp
Jim Carlberg, Head of Brand COMVIQ
Gabrielle Lundgren, Brand Manager COMVIQ
Jennie Arvenäs, Art Director
Caroline Nylander, Copywriter
Stefan Blomqvist, 3D designer
Wilhelm Duhs, Content Manager
Charlotta Ljunggren och Vicky Galiamoutsa, Produktionsledare
Hugo Åkerman, Business Development Manager COMVIQ
Ersan Cürüklü, Digital Experience Manager COMVIQ
Maksym Volchenko, Online Development
Nils Sjölin, Business Development
Alex Hartelius