Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Comviq digitaliserar kundservicen med chatbot

Publicerad: 28 juni 2018, 12:35

Foto: Pressbild

Chatt blir allt viktigare som kommunikationskanal. Nu lanserar Comviq chattboten Viq och digitaliserar sin kundservice.


Ämnen i artikeln:

AIChatt-botFacebook Messenger

En stor del av Comviqs kundkontakt sker via en direktchatt, som är den snabbast växande kanalen för service. I samband med det lanserar nu Comviq chattboten Viq, som ska hjälpa kundservicemedarbetarna.

Viq är framtagen för att föra enklare konversationer och ska genom artificiell intelligens hjälpa kunderna. Kunderna kommer kunna chatta med Viq via Facebook Messenger, där återkommande frågor om bland annat fakturor, abonnemang och kontantkort besvaras.

– Vi vill förenkla för våra kunder och möta dem där de finns på deras villkor. Nu tar vi ytterligare ett kliv i vår innovationsresa och är mycket stolta över att presentera vår nya medarbetare Viq. Genom Viq och användningen av artificiell intelligens fortsätter vi ligga i framkant för digital teknik och kan ge fler kunder snabb och smidig service, säger Oscar Karlsson, affärsområdeschef på Comviq, i en kommentar.

Arbetsgrupp

Jim Carlberg, Head of Brand COMVIQ

Gabrielle Lundgren, Brand Manager COMVIQ

Jennie Arvenäs, Art Director

Caroline Nylander, Copywriter

Stefan Blomqvist, 3D designer

Wilhelm Duhs, Content Manager

Charlotta Ljunggren och Vicky Galiamoutsa, Produktionsledare

Hugo Åkerman, Business Development Manager COMVIQ

Ersan Cürüklü, Digital Experience Manager COMVIQ

Maksym Volchenko, Online Development

Nils Sjölin, Business Development

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.