Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Consid köper varumärkesbyrån Paradigm

Publicerad: 9 Oktober 2019, 08:09

IT-bolaget Consid är en tillväxtraket och beräknas passera en miljard i omsättning till årsskiftet. Nu köper man upp varumärkesbyrån Paradigm, med syfte att stärka erbjudandet inom strategisk rådgivning.


På senare år har it-konsultbolaget Consid med huvudkontor i Jönköping på allvar dykt på som en utmanare inom kommunikationsbranschen vid sidan av aktörer som Accenture Interactive, HiQ, PwC och Sigma. I våras förvärvade byrån kommunikativ spets i form av Boråsbyrån Mecka och nu tar Consid nästa steg genom köpet av Paradigm.

Varumärkesbyrån Paradigm är  konsultverksamhet inom varumärkesutveckling och design. Förra året omsatte byrån 23 miljoner och gjorde en förlust på nära två miljoner (EBIT) under fjolåret kammade man hem Årets Byrå i Sverige i kategorin varumärkes- och designbyrå.

– Det har varit en fantastisk resa sedan vi startade Paradigm för elva år sedan och nu får vi nya möjligheter att utveckla vårt erbjudande och hjälpa kunden utveckla varumärkes-upplevelsen genom hela kundresan. Tillsammans med Consid kan vi erbjuda det fler och fler kunder efterfrågar framförallt ur ett digitalt perspektiv i den föränderliga värld vi lever i, säger Cecilia Hellichius, grundare och design director på Paradigm i en kommentar.

Paradigm jobbar idag med etablerade industriföretag som Volvo, ASSA ABLOY och Getinge. Byrån har också varit med och tagit flera varumärken i en fordonsindustrin i förändring som exempelvis Annotell, Gapwaves och Zenuity.

– Ambitionen med Paradigm har alltid varit och kommer alltid att vara att möta de nya utmaningar som dagens föränderliga affärslandskap erbjuder. Efter elva år med otroligt inspirerande uppdrag för flera av Sveriges mest spännande varumärken känns det naturligt att lyfta Paradigm genom kraften av Consid i ryggen, säger Thomas von Krusenstjerna, grundare och brand director på Paradigm i en kommentar.

Med köpet av Paradigm vill Consid bredda sig erbjudande inom varumärkesutveckling och design, där bolaget tidigare etablerat sig som en strategisk affärspartner.

– Med Paradigm får vi ett tungt tillskott i vårt erbjudande som strategisk partner för att hjälpa kunderna med deras transformation. Det är tydligt att vi kan skapa nya typer av värden och erbjudanden i skärningspunkten mellan våra olika kompetenser. Vi har redan nu identifierat flera spännande uppdrag där vi kan göra skillnad på riktigt, och jag ser mycket fram emot fortsättningen, säger Mikael Lundberg, affärsområdeschef för digital transformation på Consid och tillträdande och vd för det nya Paradigm i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.