Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Contentbyrån John Brown Media lanseras i Sverige

Publicerad: 30 Januari 2019, 14:00

Carl Lundgren på John Brown Media, Jayne Reah på John Brown Media group och Mattias Behrer, koncernchef för Dentsu Aegis Sverige.

Sverige blir den elfte marknaden där den Dentsu Aegis-ägda contentbyrån John Brown Media etableras, det rapporterar Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dentsu Aegis Network

På den svenska marknaden kommer John Brown Media att ledas av Carl Lundgren. Byrån har redan knutit till sig en rad kunder på marknaden men kan av olika anledningar inte ge några namn på vilka det rör sig om. I huvudsak kommer man att fokusera på att producera innehåll till kunder inom mode, mat, hem, hälsa och finans.

Carl Lundgren säger till Dagens Media att han ser John Brown som ett viktigt komplement till de andra svenska Dentsu Aegis-byråerna Carat, Vizeum och Isobar.

Det finns en kritik och debatt i branschen kring att det finns risk att man inte ser till kundens bästa när man har medierådgivning och contentskapande i samma hus. Finns det risk för att ni bara kommer gynna varandra?

– Jag förstår helt och hållet den kritiken. Vi verkar inom en stor koncern men kommer även springa på egna kunduppdrag som inte har att göra med Denstu. Men som alla bolag inom Dentsu är det alltid den specifika kunden som är i fokus. Vi siktar alltid på att leverera bästa möjliga lösning mot våra kunder, vilket ibland kanske gör att vi rekommenderar andra byråer från andra koncerner. Vi skulle aldrig ta ett uppdrag som vi inte känner 100 procent för eftersom det kan skada vårt varumärke, säger Carl Lundgren till Dagens Media.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Dentsu Aegis Network

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.