Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Cool Company satsar internationellt – byter grafisk profil

Publicerad: 28 Maj 2018, 13:16

Foto: Pressbild

Vill ta ytterligare steg till att etablera sig som en internationell aktör. Nu har Cool Company tagit hjälp av designbyrån Kurppa Hosk för att stärka sin grafiska profil.


Ämnen i artikeln:

Kurppa HoskByråval

Egenanställningsbranschen ökade med 44 procent under 2017 jämfört med 2016. Samitdigt har det skett en ökning bland konkurrenter som hjälper frilansare att starta och driva egen verksamhet.

Sedan starten för tio år sedan vill egenanställningsföretaget Cool Company stärka sin internationella ställning och satsa mer på interaktiva tjänster som hjälper frilansare och företag som arbetar med extern arbetskraft. Till sin hjälp har man låtit designbyrån Kurppa Hosk för att stärka sin grafiska profil.

– I takt med att arbetsmarknaden internationaliseras blir det mer intressant för oss och de företag vi hjälper att finnas på fler marknader. Det ställer högre krav på vårt varumärke och uttryckssätt. Ny profil och fler smarta tjänster är viktiga steg i vår internationalisering, säger Ambra Pierrou, marknadschef på Cool Company, i en kommentar.

– I arbetet med att utveckla en ny identitet vill vi kombinera Cool Companys fokus på att vara en personlig och uppskattad rådgivare med deras mer revolutionära sida. Cool Company är med och förändrar sättet vi arbetar på och ett viktigt ledord i det grafiska uttrycket är att “saker och ting rör på sig", säger Martin Stenberg, Business Director på Kurppa Hosk.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

Kurppa HoskByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.