Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Coop slår ihop marknad, kommunikation och hållbarhet

Publicerad: 2 September 2019, 14:01

När Coops marknads-, kommunikations- och hållbarhetsavdelningar slås samman till en enda väljer kommunikationsdirektören Anna Rasin att lämna.


Ämnen i artikeln:

Coop

I höst sker det stora förändringar inom Coop. Bland annat har man tillsatt en egen enhet som ska driva på företagets digitalisering samt tagit fram en plattform som ska hjälpa externa entrepenörer att testa sina idéer skarpt inom Coops verksamhet.

– Spelplanen i näringslivet håller på att ritas om. Vi som storföretag kan inte längre sitta och vänta på att entreprenörer ska uppvakta oss. Tvärtom behöver våra medarbetare via vår nya plattform vara en del av entreprenörernas vardag och vi tror att en framgångsfaktor för vår innovationsplattform är att vi gör den öppen och tillsammans med ett nätverk av partners och start-ups, säger Magnus Johansson, vd Coop Sverige AB, i ett pressmeddelande.

Vid sidan av det har man även slagit ihop marknads-, kommunikation- och hållbarhetsavdelningen till en enda. I samband med omorganisationen har Coops kommunikationsdirektör Anna Rasin valt att lämna.

– Genom att förtydliga ansvar och roller inom organisationen och därmed förenkla beslutsvägar ska vi bli snabbare och mer effektiva, säger Magnus Johansson. Genom dessa effektiviseringar kan vi också frigöra resurser för att bygga en organisation för framtiden som säkrar att vi driver vår digitala strategi så att vi skapar värden för våra medlemmar och kunder.

Förändringarna träder i kraft den första oktober.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.