Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

CUBE inleder samarbete med P-Agency

Publicerad: 9 Februari 2018, 09:17

Influenceragenturen CUBE värvar Daniel Eriksson som ny client director och inleder även ett samarbete med Erikssons säljbolag P-Agency.


Ämnen i artikeln:

MetroCube

Den 31 januari avslutade P-Agency sitt försäljningsuppdrag för Metro Mode. Sedan dess har P-Agencys vd Daniel Eriksson blivit ny client director på influenceragenturen CUBE och nu knyter agenturen även ett säljavtal med P-Agency.

– Vi har byggt ett dream team. Målsättningen är att Cube och P-Agency ska bli störst i Sverige inom influencer marketing och celebrity endorsement. Syftet med samarbetet är att dela på den kompetens som finns inom de två bolagen och förstärka CUBEs erbjudande och portfölj ytterligare. Daniel har lång erfarenhet inom området, ett brett kontaktnät och han kommer kunna bidra med väldigt mycket kompetens till vårt team, säger Olof Lindblom, vd på CUBE.

Nyligen har CUBE  även rekryterat Carl Dyrssen som ny business director, Linn Muhr som head of broadcast, Richard Lindh som talent director och Helena Marcks von Würtemberg som client director.

– CUBE kändes helt rätt för oss på P-Agency då vi valt att fokusera på artister skådespelare, kockar och idrottsstjärnor. Tillsammans med Cube som är bäst på
influencer marketing har vi ett komplett erbjudande, jag ser verkligen fram emot att få jobba med det härliga och professionella team som finns där, säger Daniel Eriksson, vd på P-Agency.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

MetroCube

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.