Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

D'Arcy på väg att försvinna

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Envisa rykten har gjort gällande att D'Arcy-nätverket ligger risigt till, sedan fusionen mellan Publicis och BCom3 blev verklighet för några veckor sedan.


I veckan har ett internt möte hållits i frågan inom Publicis och nu pekar det mesta på att D'Arcy nätverket kommer att försvinna helt inom en snar framtid. Enligt Ad Age kommer Publicis gruppen att informera om nedläggningen redan under nästa vecka. Nedläggningen innebär att kunder och övrig verksamhet inom D'Arcy kommer att slås samman med de övriga fyra nätverken inom den nya Publicis-gruppen; Publicis, Leo Burnett, Fallon och Saatchi & Saatchi. Vilket nätverk som tar hand om vilka kunder är ännu oklart. Nedläggningen kommer också att innebära en del nedskärningar, enligt Ad Age. Vad det innebär för den svenska, drygt 20-personer starka D'Arcy-byrån i Stockholm är ännu för tidigt att gå in på.

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.