Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Dags för en ny bananattack

Publicerad: 26 april 2010, 13:02

Gainomax drar idag igång en ny kampanj.
Precis som tidigare är det bananen som är den värsta konkurrenten.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiGainomax

Gainomax har under flera år jobbat med reklambyrån Saatchi & Saatchi. De gjorde analysen att återhämtningsdryckens största konkurrent är bananen. ”Bananas are for monkeys” – blev budskapet i reklamen.
– Vi har haft en väldigt bra utveckling sedan vi började med det konceptet. Vi har fått en bredd bland användarna som nu även är motionärer, säger Rikard Höög, ansvarig för Gainomax på Norrmejerier.

Idag är det dags för en ny kampanj. I en reklamfilm ser vi en ytterst ledsen apa som blivit av med sin bästa kompis bananen. I kampanjen finns också en digital del som syns både brett och smalt.
– Vi kommer bland annat att rikta en del av annonserna på träningsbloggar.

I och med kampanjen har också hemsidan uppdaterats för att får en tydligare koppling till kampanjen. Reklamfilmen är producerad av Hobbyfilm och regisserad av Oskar Bård.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiGainomax

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.