Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 21 April 2011, 12:01
Daniel Nyhlén, ägare till Improveme.se som dök upp ensam på Forsman & Bodenfors årliga efterfest på Stureplansklubben Collage
Ämnen i artikeln:
Daniel NyhlénDaniel Nyhlén
Varför kom du dit?
– Jag gick dit med några gemensamma vänner och jag känner dessutom många reklamare. Det är inte så konstigt egentligen.
Vad tycker du om festen?
– Det var trevligt och många verkade ha kul.
Hur tycker du att branschfolket festade?
– Det var städat och lugnt med tanke på att det var ett frikostigt kalas med fri bar.
Hur hade det kunnat se ut om en kvällstidning skulle anordna en fest med fri bar?
– Det är en ledande fråga. Man kan väl konstatera att journalister festar vildare än reklamfolk. Det är min subjektiva uppfattning.
Har du besökt någon specifik reklamfest som sticker ut?
– Jag har varit på så många olika. Jag minns bland annat en stor fest i Hötorgsskrapan där det var en riktig baluns. Men det var flera år sedan och jag minns inte riktigt vilken byrå som anordnade den.
Vad är karaktäristiskt för reklammänniskors festande?
– Journalister är drinkmänniskor, reklamare är skäggiga och föredrar öl. Det finns en trevlig företagsanda med afterwork och peptalk som ibland saknas inom journalistiken. Reklamare gillar lattjolajban och det är många unga och hippa människor i branschen. Min känsla är att de är mer förtjusta i öl. Journalister gillar sprit. Själv föredrar jag champagne.
Har du någon gång känt för att jobba i reklambranschen?
– Ja, när jag har fått förfrågningar så är det klart att jag har funderat över det. Det verkar vara en kul business. En miljö med många kreativa och duktiga människor.
Vad skulle få dig att ta ett reklamjobb?
– I nulägen ingenting. Jag har så roligt på mitt nuvarande jobb. Men man ska aldrig säga aldrig. Dyker rätt erbjudande upp i framtiden så kan det säkert hända.
Vilket betyg vill du ge festen på en skala 1–5?
– Det var väl en fyra.
Ämnen i artikeln:
Daniel Nyhlén